۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۱۶

فرماندار شهرستان قروه:

ارتقای فرآیندهای اداری توسط روابط عمومی ضروری است

ارتقای فرآیندهای اداری توسط روابط عمومی ضروری است

قروه- فرماندار قروه ارتقای فرآیندهای اداری، بیان نوع خدمات هر سازمان در کنار تلاش برای برقراری ارتباط محکم میان ادارات و مردم را از وظایف مهم روابط عمومی ها دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین الماسی صبح شامگاه سه شنبه در نشست تخصصی روابط عمومی‌های قروه به مناسبت گرامیداشت هفته ارتباطات اظهار داشت: روابط عمومی رابط میان مردم و سازمان بوده و انعکاس خدمات دولت بخشی از وظایف این حوزه محسوب می‌شود.

به گفته وی اینکه مردم با ادارات چه مشکلاتی دارند و روابط عمومی‌ها چه نقشی می‌توانند ایفا کنند سوالی است که پاسخ به آن در نقش روابط عمومی کمک می‌کند.

الماسی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که مردم دارند با ادارات و نهادها این است که با خدماتی که ارائه می‌دهند آشنا نیستند، افزود: مردم نمی‌دانند یک سازمان، متولی چه خدماتی است و یا برای دریافت یک خدمات خاص به کجا مراجعه کنند.

وی به تغییر ارتباطات در دوران جدید اشاره کرد و گفت که با توجه به دوران جدید و متفاوت امروزه، مردم گاهی از نوع خدمات مطلع نیستند لذا اینجا روابط عمومی‌ها باید نوع خدماتی که در سازمان است را به مردم معرفی کنند.

الماسی ارتقای فرآیندها را از جمله مهمترین وظایف روابط عمومی‌ها دانست و تصریح کرد: مردم گاهی اوقات در ادارات سرگردان هستند و نمی‌دانند برای انجام یک کار چه فرآیندی را باید طی کنند و برای همین دچار مشکل می‌شوند.

وی یکی از وظایف روابط عمومی‌ها را مربوط به ارتقای فرآیندها دانست و گفت که روابط عمومی می‌تواند برای انجام یک کاری مردم را از سرگردانی درآورد و با حذف بعضی از مراحل دسترسی مردم به خدمات را تسهیل کند.

الماسی با تأکید بر اینکه مسئولیت افراد در ادارات مشخص باشد و در دید عموم قرار داده شود، به اجرای میز خدمت اشاره کرد و یادآور شد: یکی از کارهایی که در سطح ادارات انجام می‌شود وجود میز خدمت است که در بعضی از ادارات به خوبی اجرا شد.

وی همچنین واگذاری خدمات به بخش خصوصی را یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که مردم چندان مطلع نیستند که بر اساس سخنان الماسی باید اعلام شود مردم برای بعضی از خدمات به مراکز خصوصی مراجعه کنند.

فرماندار قروه در ادامه با انتقاد از اینکه گاهی اوقات تکریم ارباب رجوع صورت نمی‌گیرد، بیان کرد در این زمینه ارباب رجوع می‌تواند شکایت خود را از خدمات ادارات ارائه دهد.

حسین الماسی واقف بودن مردم به چارت اداری را مهم خواند و خواستار استفاده از خدمات سمعی و بصری در کنار به تصویر کشیدن نوع خدمات به جای مدیران و مسئولان شد.

کد خبر 4930096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha